May 31, 2012

So Typical

This things actually happen in everyday in my life. how pathetic??

#1 Apabila keputusan peperiksaan diumumkan
Jiran 1: Anak awak dapat berapa A?
Jiran 2: Alhamdullilah,semua A....
Jiran 1: (diam seketika) Eleh, kertas exam tu simpan dekat sekolah anak awak kan? Mesti cikgu dia 
            dah bg tau punya.
Jiran 2: (@!##$%^VGR%,dlm hati)

#2 Result UPU pulak keluar
Jiran 1: Tgk tu anak dia dpt 6A pon tak dpt masuk mana-mana
Jiran 2: Oh,ye ke? Anak awak dpt mana pulak?
Jiran 1: (terdiam) (sambil tgk jam) Eh,akak dah lambat nih. nak pergi kedai,nak masak.....

#3 Gosip
Anak 1: Mak, anak orang sebelah tu bla...bla...bla!
Mak : (bersungguh-sungguh dengar) Lah,ye ke? ko tau kat mane?
Anak 1: Orang tau la..eleh dia tuh, belagak sangat! suka cakap pasal org lain. 
             tu dah terkena kat batang hidong sendiri.
Anak 2: (sila cermin diri anda!,dalam hati)

#4 Divorced family
Jiran 1: Kau nak tau,orang sebelah tu dah ceraiiii!
Jiran 2: Aku tak tau pon.
Jiran 1: Tak kan la tak tau.semua org dah ckp psl dia. Apa nak jd la kat anak dia tuh! (muka confident)
Jiran 2: Aku tgk elok je anak dia. Pandai je,msk universiti lg.
Jiran 1: ....................

I suppose this things happen to you right? It seem to be a trend nowadays. As i know,orang yang sibuk kepoci nih,orang yang bajet dia bagus. I don't simply judge people. I know,non of us are perfect. but at least be more careful when you start to talk about others.

that all,xo!

PESANAN PENAJA
Yang baik datang dari Allah , yang jahat tetap datang dari syaiton nirrajim .

2 comments:

  1. HAHAHA Dialog yg hebattt :D betui betui betui *sila baca nada upin ipin

    ReplyDelete